Μετά τις διαμαρτυρίες γονιών, εκπαιδευτικών και επιστημόνων για το άνοιγμα των σχολείων με το κυβερνητικό σχέδιο "μάσκα και καθαρίσαμε", σε όλους έγινε αντιληπτή η αδιαφορία της για τη δημόσια υγεία.

Ακόμη και ο εκπρόσωπος και σύμβουλος της Ελλάδας σε διεθνείς οργανισμούς για την αντιμετώπιση της Πανδημίας κορονοϊού Ηλίας Μόσιαλος δήλωσε πρόσφατα:

"Αρκούν οι μάσκες; Για τον συστηματικό έλεγχο της αντιμετώπισης της πανδημίας απαιτούνται και η εφαρμογή της συχνής υγιεινής των χεριών, η τήρηση των αποστάσεων και ο εξαερισμός με φρέσκο αέρα για να αποτραπεί η μείωση της αερογενούς μετάδοσης.


Αυτό σημαίνει μικρότερος αριθμός παιδιών ανά τάξη με βάση τις προδιαγραφές και τις συστάσεις άλλων αναπτυγμένων ευρωπαϊκών χωρών. Πως μπορεί όμως να γίνει αυτό αν δεν υπάρχουν επαρκείς χώροι;

Ίσως μπορεί όπου είναι αυτό δυνατόν να γίνει με χρήση άλλων υπαρχόντων χωρών: μετά από διάθεση χώρων σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση, τους δήμους, τους αθλητικούς, κοινωνικούς και πολιτιστικούς φορείς και τον ιδιωτικό τομέα κάθε περιοχής: ας χρησιμοποιηθούν βιβλιοθήκες, χώροι ξενοδοχείων, πολιτιστικά κέντρα, αίθουσες συνεδριάσεων, δημοτικών συμβουλίων, αθλητικά κέντρα και γυμναστήρια, αίθουσες συλλόγων κοινωνικών φορέων

Αν δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί αυτό, τότε ίσως να πρέπει να εξεταστεί η εκ περιτροπής διδασκαλία, ή η αναδιοργάνωση των προγραμμάτων διδασκαλίας και του σχολικού προγράμματος, έτσι ώστε να επιτραπεί η διαμόρφωση ενός ασφαλέστερου σχολικού περιβάλλοντος.

Προφανώς, θα χρειαστεί και ενίσχυση του εκπαιδευτικού προσωπικού, προσλήψεις αναπληρωτών καθηγητών και ανακλήσεις αποσπάσεων.

Είναι όμως σαφές ότι η ενίσχυση των υποδομών της δημόσιας παιδείας πρέπει να είναι προτεραιότητα κάθε ελληνικής κυβέρνησης. Οι υποδομές σε πολλά ελληνικά σχολεία είναι ανεπαρκείς και δεν έχουν καμία σχέση με τα πρότυπα των περισσότερων χωρών της δυτικής Ευρώπης."

  Αντιλαμβανόμενη τη δυσχερή θέση της η κυβέρνηση και έχοντας στη διάθεση της τα ισχυρότερα ΜΜΕ προσπάθησε να ψελλίσει διάφορες δικαιολογίες για τη στάση της. Πρόθυμους βοηθούς βρήκε πολλούς από τις τάξεις των ειδικών που φιλοξενούνται στα τηλεπαράθυρα και στις επιτροπές της.

Αυτός όμως που στην κυριολεξία "ζωγράφισε" ήταν ο αντικαταστάτης του κ. Τσιόδρα, όταν αυτός απουσιάζει, στην ενημέρωση για την πορεία της πανδημίας και τα μέτρα που λαμβάνονται κ. Γκίκας Μαγιορκίνης.

Άναυδη η κοινή γνώμη και η επιστημονική κοινότητα πληροφορήθηκαν ότι η κοινή λογική και η επιστημονική θεωρία και πρακτική έως τώρα πρέσβευαν ήταν πλήρως λανθασμένα. Διαβάζουμε στο ρεπορτάζ:

Τον αριθμό των παιδιών στις τάξεις των σχολείων, σχολίασε ο Γκίκας Μαγιορκίνης την Παρασκευή (28/8), στην συνέντευξη Τύπου για την πορεία της πανδημίας του κορονοϊού στην Ελλάδα.

Καταρχάς, ο καθηγητής σημείωσε πως «τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά στις 7 Σεπτεμβρίου, εκτός και αν αλλάξουν τα επιδημιολογικά δεδομένα», ενώ στη συνέχεια παρέπεμψε στις ανακοινώσεις που θα πραγματοποιηθούν από το υπουργείο Παιδείας στις 1/9.

Παράλληλα, χαρακτήρισε «πολύπλοκη απάντηση» τον κατάλληλο αριθμό των μαθητών στις σχολικές αίθουσες, σε σχετική ερώτηση.

«Δεν είναι εύκολο να πω, βάζω περισσότερες τάξεις και περισσότερους εκπαιδευτικούς, γιατί έτσι δημιουργώ περισσότερες εστίες», δήλωσε στη συνέντευξη Τύπου.

Ο ίδιος δικαιολόγησε την απόφαση που έλαβε το υπουργείο Παιδείας για την πυκνότητα στις τάξεις, με το γεγονός πως «τα μοντέλα δείχνουν ότι δεν υπάρχει δραματική αλλαγή στην μετάδοση σταγονιδίων, αν υπάρχει μικρότερος αριθμός μαθητών. Δεν αλλάζει δηλαδή η αερογενής μετάδοση με βάση τα παιδιά».

Ακόμη, είπε ότι «τα μοντέλα δείχνουν ότι διπλασιάζοντας τους εκπαιδευτικούς, διπλασιάζεις την μεταδοτικότητα».

Επίσης, διευκρίνισε ότι μέχρι στιγμής τα στοιχεία που υπάρχουν, δείχνουν ότι δεν συμφέρει να πολλαπλασιαστούν τα σχολικά τμήματα ή οι καθηγητές.

«Όταν τα παιδιά ήταν σπίτι τους και γίνονταν εκ περιτροπής τα μαθήματα, έρχονταν σε μισό χρόνο σε επαφή με άλλα παιδιά», είπε ακόμη.

Ταυτόχρονα, ανέφερε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα στην διασπορά του ιού με την υπάρχουσα πυκνότητα τις τάξεις, καθώς «σε τάξη με 25 άτομα, τα παιδιά έχουν μεγάλη απόσταση το ένα με το άλλο».

Κατάφερε να μας αφήσει όλους άφωνους!

Η εργαλειοποίηση της επιστήμης ως θεραπαινίδας της πολιτικής εξουσίας έχει μακρά παράδοση.

Με τις παραπάνω δηλώσεις του ο κ. Μαγιορκίνης, ακόμη ένας φωτεινός εκπρόσωπος αυτής της "επιστήμης", νομίζει ότι τα φώτα του στούντιο τον έκαναν και αστέρι της επιστήμης και της κοινωνίας. Πιθανόν να επιβραβευθεί, άλλη μακρά παράδοση και τούτη, με κάποια πολιτική θέση.

Το σίγουρο είναι ότι έχασε το φωτοστέφανο του επιστήμονα, του άοκνου δηλαδή εκείνου εργάτη της αναζήτησης της αλήθειας του κόσμου τούτου.

Κρίμα.

Η επιστημονική κοινότητα έχει τον λόγο τώρα που η κοινωνική συνείδηση τον καταχώρησε εκεί που πρέπει.

 

Α.Κ.


eforipediada