Η ακαδημία μπαλέτου όπερας της Βιέννης φέρεται, σύμφωνα με σχετική έκθεση επιτροπής, να κατηγορείται για ισχυρισμούς για σεξουαλική, σωματική και πνευματική κακοποίηση από πρώην σπουδαστές και προσωπικό.

Μια ιδιαίτερη έκθεση δημοσιεύτηκε την Τρίτη (17/12) από μια επιτροπή που ερεύνησε αναφορές για σεξουαλική κακοποίηση στην ακαδημία μπαλέτου όπερας της Βιέννης.

Σύμφωνα με αυτή, λοιπόν, «τα παιδιά και οι έφηβοι δεν προστατεύονται επαρκώς από διακρίσεις, παραμέληση και αρνητικά ιατρικές επιδράσεις».

Ένα δημοσίευμα του αυστριακού ειδησεογραφικού περιοδικού «Falter», τον περασμένο Απρίλιο, ήταν η αφορμή για μια κυβερνητική έρευνα σχετικά με ισχυρισμούς για σεξουαλική, σωματική και πνευματική κακοποίηση από πρώην σπουδαστές και προσωπικό.

Με βάση το δημοσίευμα, τα παιδιά δέχονταν κλωτσιές, γραντζουνίζονταν μέχρι αιμορραγίας και τους τραβούσαν τα μαλλιά κατά τη διάρκεια των μαθημάτων.

Η ακαδημία μπαλέτου αναγνώρισε ότι οι φοιτητές της υπέστησαν κακοποίηση και εξέφρασαν «βαθιά συμπάθεια» σ' αυτές και ανακοίνωσαν μέτρα για τη βελτίωση των συνθηκών στη σχολή.

«Τρελή για το μπαλέτο»

Η πρώην σπουδάστρια Αν-Μαρί [δεν είναι το αληθινό όνομά της] είπε σε συνέντευξή της στο περιοδικό «Falter» ότι η Μπέλα Ρατσίνσκαγια, μια μπαλαρίνα από τη Σοβιετική Ένωση που είχε εργαστεί στη Σκάλα του Μιλάνου, ξεπέρασε τα όρια στα μαθήματά της και την κλώτσησε στον αστράγαλο για να διατείνει τους μυς της. Η μαθήτρια τραυματίστηκε και πέρασε μήνες αναρρώνοντας.

Η Λουίζα Σολοβιόβα ανέφερε πως «η Μπέλα Ρατσίνσκαγια ήταν τρελή για το μπαλέτο και εξακολουθεί να είναι και ήθελε το καλύτερο από εμάς», αλλά πρόσθεσε πως οι μέθοδοί της «δεν ήταν σωστές».

Η πρώην δασκάλα της ακαδημίας, Σάρον Μπουθ, είπε ότι μίλησε με έναν φοιτητή, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι είχε υποστεί σεξουαλική κακοποίηση από δάσκαλο στην ηλικία των 16 ετών.

Ο παιδαγωγός φέρεται να προσπάθησε να αυτοϊκανοποιηθεί από μαθητή, αν και ο κατηγορούμενος δάσκαλος αρνείται την κατηγορία.

«Πολλά παιδιά έχασαν το όνειρό τους για τον χορό» τόνισε η Λουίζα Σολοβιόβα.
Η Μπέλα Ρατσίνσκαγια, που απολύθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο, ανέφερε σε ανακοίνωσή της:

«Η επαφή αποτελεί μέρος της εκπαίδευσης σε αυτό το επάγγελμα - είναι απαραίτητο να αγγίξουμε για να κάνουμε διορθώσεις στις τάξεις μπαλέτου, και αυτό γίνεται σε όλο τον κόσμο. Για τους σπουδαστές που έβλαψα, ζητώ συγνώμη ειλικρινά. Ποτέ δεν τραυμάτισα κανέναν σκόπιμα, και ποτέ δεν έγινε κακόβουλα».
«Παραπλανητικό περιεχόμενο»
Η ακαδημία, σύμφωνα με την έκθεση, είχε θέσει σε κίνδυνο ακόμα και την ευημερία των σπουδαστών, οι οποίοι έτυχαν ανεπαρκούς ιατρικής περίθαλψης και προστίθεται πως οι μεταρρυθμίσεις που εισήγαγε ο διοικητής της κρατικής όπερας, Ντομινίκ Μέγιερ, μετά το σκάνδαλο ήταν ανεπαρκείς.

Η ακαδημία μπαλέτου της όπερας της Βιέννης, αντιδρώντας στη σχετική έκθεση, υποστήριξε ότι κάποιο περιεχόμενο σε αυτό ήταν «παραπλανητικό» και «δεν ανταποκρίνεται πλέον στην τρέχουσα κατάσταση».

Πηγή: sputniknews.gr