Γράφει ο Γιώργος Μουσγάς //
Η λεωφορειογραμμή 602 αναχωρεί απο την Τοπική Ηρακλείου, διασχίζει τη Νέα Ιωνία, περνά μέσα απ’ την Καλογρέζα, κατεβαίνει τη λεωφόρο Κηφισίας, φτάνει στο σταθμό του Μετρό Πανόρμου, και –χωρίς να σταματήσει- επιστρέφει, μέσω της Κηφισσίας, και τερματίζει στην αφετηρία.
Έχει 67 στάσεις και η κυκλική διαδρομή, χωρίς μποτιλιαρίσματα, είναι 1 ώρα και 45 λεπτά, όπως λένε οι οδηγοί. Δηλαδή διαρκεί όσο ένας πλήρης ποδοσφαιρικός αγώνας με το δεκαπεντάλεπτο διάλειμμα ανάμεσα στα δύο ημίχρονα.
Κι όμως αυτά τα δύο ημιχρόνια καταλήγουν σε ωριαίες αναμονές απελπισίας για τους επιβάτες. Σαν κι αυτή που σημειώθηκε το μεσημέρι της 19ης Απρίλη 2019.
Στις 3:15 μ.μ. ο γράφων ξεκίνησε να περιμένει το 602 στη στάση του ΟΤΕ, την πέμπτη απ’ την αφετηρία, στο Κέντρο της Νέας Ιωνίας. Η εφαρμογή στο κινητό έδειχνε δρομολόγια στις εξής ώρες: 3:27, 3:47, 4:07, 4:27 και 4:47.
Άφαντο το πρώτο δρομολόγιο. Πάει το δεύτερο. Πουθενά και το τρίτο. Απ’ την κατεύθυνση πρός την αφετηρία πέρασαν πέντε λεωφορεία. Ενώ απ’ την πλευρά της αναμονής για την Πανόρμου πέρασαν δύο λεωφορεία με την ένδειξη «Αποσύρεται».
–Από εκεί περνάνε σωστά. Από εδώ που είναι το λάθος; αστειεύτηκε μια νεαρή κοπέλα.
Μια κυρία άρχισε να διαμαρτύρεται: «Είχα –έλεγε- υπόλοιπο 30 λεπτά στο εισιτήριο, που έφταναν και περίσσευαν για τα πάω στο σπίτι μου. Με την καθυστέρηση έχασα αυτόν το χρόνο. Δεν έχω λεφτά να βγάλω άλλο εισιτήριο. Κι αν με πιάσει ο ελεγκτής; Ποιος θα μου πληρώσει το πρόστιμο;».
Ο φωτεινός πίνακας στη στάση έγραφε διάφορες πληροφορίες, μεταξύ των οποίων ότι διακόπηκε η κυκλοφορία στη γραμμή του τράμ απ’ το Νέο Κόσμο μέχρι το Σύνταγμα. Η πληροφορία για τη διακοπή της κυκλοφορίας του Τράμ εμφανίστηκε τουλάχιστον 15 φορές. Αλλά για τη διακοπή της κυκλοφορίας του 602 ούτε μια λέξη.
Ο εκνευρισμός είναι εμφανής σε όλους τους επιβάτες: «Το ξέρουμε ότι αυτή η γραμμή έχει τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις, αλλά τώρα το παραξήλωσαν» έλεγαν όλοι.
Στις 4:22 μ.μ. ο φωτεινός πίνακας ειδοποίησε ότι σε 5 λεπτά θα έρθει –όπως και έγινε- το λεωφορείο. Ο οδηγός πληροφόρησε τους επιβάτες ότι μόλις ξεκίνησε η βάρδια του, έμαθε ότι κόπηκαν τα τρία δρομολόγια αλλά δεν μπορούσε να δώσει συγκεκριμένη απάντηση.
Οι επιβάτες δεν αντιδίκησαν με τον οδηγό. Άλλωστε κι αυτός υποβάλλεται στην ίδια ταλαιπωρία: Μένει στους Αμπελοκήπους και το 602 περνάει κάτω απ’ το σπίτι του. Θα μπορούσε να πάρει το 602 και να έρθει στην αφετηρία για να ξεκινήσει τη βάρδια του. Δεν το κάνει, όμως, λόγω των καθυστερήσεων. Έτσι παίρνει το μετρό, κατεβαίνει στο Μοναστηράκι, και από εκεί με τον Ηλεκτρικό φτάνει στην αφετηρία για να ξεκινήσει τη βάρδια του.
Με τόσα παροπλισμένα αυτοκίνητα και τις ελλείψεις –λόγω των συνταξιοδοτήσεων – προσωπικού «δεν βγαίνει τίποτε». Έτσι για μια διαδρομή 15-20 λεπτών χρειάστηκε αναμονή 72 λεπτών. Δηλαδή δύο ημιχρόνια χωρίς το δεκαπεντάλεπτο διάλειμμα.
Αυτή είναι η …κανονικότητα στην καθημερινότητα του πολίτη. Κρίμα που τα τερματικά στις στάσεις δεν συνδέονται με το κομπιούτερ του υπουργού Επικρατείας Αλέκου Φλαμπουράρη, που έχει την κυβερνητική ευθύνη για την καθημερινότητα για να …απολαύσει, μέρες που είναι τώρα, τους ακάθιστους ύμνους των επιβατών για τις καθυστερήσεις των λεωφορείων!
0 Σχόλια
Το κουτί ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων - απόψεων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω e-mail έτσι ώστε να αφαιρεθεί. Σχόλια που θα υποπέσουν στην αντίληψή μας, με αναφορές σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, emails, υβριστικά ή συκοφαντικά,θα αφαιρούνται. .To κουτί έχει το δικαίωμα διαγραφής οποιοδήποτε σχολίου χωρίς αιτιολογία